План роботи бібліотеки на 2022/2023 н.р.
1. Організація інформаційно-маркетингової діяльності
1.1. Інформаційна робота та довідково-бібліографічна робота
1. 9 | Поповнити ДІФ сучасними довідковими виданнями | 1-11 кл. | Протягом року | Лобойко Т.П. |
2. 1 | Ведення ДБА. Редагування картотеки краєзнавства (поповнення) | 5-11 кл. | Лобойко Т.П. | |
3. 1 | Ведення картотек: -краєзнавча; - підручників; -«Україна. Історія»; -“Здоров'я дітей – здоров'я нації ”; - «свята року». | Протягом року | Лобойко Т.П. | |
4. 1 | «Перший раз у перший клас», екскурсія до Книгограду. | 1 кл. | Вересень | Лобойко Т.П. |
5. 1 | Провести: - День нової книги; - Ретродень «Незаслужено забута книга»; - День інформації; - «Бібліотека – скарбниця мудрості і знань»; - «Шлях до професії»; - «Поети Дергачівщини»; - «День Землі» - «Навіки в пам'яті народів» | 2-11 кл. 2-11 кл. 2-11 кл. 2-11 кл. 2-11 кл. 2-11 кл. | Жовтень Листопад Грудень Січень Лютий Березень Квітень Травень | Лобойко Т.П. Лобойко Т.П. Лобойко Т.П. Лобойко Т.П. |
7. | Видати індивідуальні інформації читачам – 250 | 2-11 кл. | Пр. р. | Лобойко Т.П. |
8. | Проводити: -інформаційни перерви – 45 - інформаційні години – 6 -експрес-інформації – 15 | 5-11 кл. 5-11 кл. 5-11 кл. | Пр. р. Пр. р. Пр. р. | Лобойко Т.П. |
1.2.Виховання інформаційної культурі школярів, інформаційно-бібліографічна робота
№ | Назва заходів та технологій. | Категор. | Дата | Відповідаючи |
1. | Розкриття інформаційних ресурсів книжкового фонду через традиційні та інноваційні форми.. | 1-11 | 1 раз в квартал | Лобойко Т.П. |
2. | Створення системи інформаційного обслуговування учнів та педагогів: - проведення циклу інформаційних заходів «Вересневі зустрічі» - вивчення інформаційних запитів читачів/анкетування при запису до бібліотеки/. - використання індивідуальних форм інформування /листи, пам’ятки, закладки./ - оформлення наочних форм інформування/інформаційні листи, калейдоскоп, стенди/ | 2-11 1--11 1-11 1-11, педагоги | Вересень Прот.року Прот.року Протягом року | Лобойко Т.П. Лобойко Т.П. Лобойко Т.П. Лобойко Т.П. |
3. | Проведення групових форм інформаційної роботи для педагогів. | Постійно | Лобойко Т.П. | |
4. | Використання інтерактивних форм у роботі з читачами /інтелектуальний поєдинок, вікторини, брейн- ринг , створення Бук-трейлерів, реклами | 5-11 | Постійно | Лобойко Т.П. |
5. | Складання інформаційних списків літератури до визначних дат, персоналій, педагогічних нарад, виховних годин. | 7-11 кл. | Протягом року | Лобойко Т.П. |
6 | Провести День інформації «Твоя шкільна бібліотека» . | 1-11 кл. | листопад | Лобойко Т.П. |
7. | Систематично оформляти інформаційні стенди «Читайлик інформує», "Бібліотечний вісник" | 1-11кл. | Пр. року | Лобойко Т.П. |
2. Моніторінг розвитку інформаційних потреб та самоосвітньої діяльності здобувачів освіти
№ | Назва заходів та технологій | Категорія | Дата | Відповідаючі |
1. | Скласти систему вивчення інформаційних потреб читачів (проводити анкетування учнів при запису до бібліотеки, при проведенні бібліотечних уроків та інших заходів). | 2-11 | 1 раз на семестр | Лобойко Т.П. |
2 | Оновити картотеку для педагогів , які атестуються "Проблеми наших педагогів" | педагоги | Жовтень | Лобойко Т.П. |
3. | Проводити моніторинг читання учнів у шкільній бібліотеці | 2-11 | 1 раз на семестр | Лобойко Т.П. |
4. | Створення позитивного іміджу кращих читачів школи, визначення та нагородження. | 1-11 кл | 1 раз на семестр | Лобойко Т.П. |
5. | Провести аналіз читання окремої групи читачів, які вимагають додаткового супроводу, та ознайомити з ним батьків. | 2-11 | Квітень | Лобойко Т.П. |
6. | Впровадити ведення «Читацьких щоденників класу», знайомити з ними учнів та батьків . | 5-11 кл. | Постійно | Лобойко Т.П. |
3. Становлення та розвиток виховної системи бібліотеки
3.1. Громадське виховання. Морально-правове виховання
Мета: формування естетичної культури здобувачів освіти, виховання милосердя, юридичної освіти.
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | Подорож «Наша Батьківщина - рідна Україна» | 5-9 кл. | Жовтень | Лобойко Т.П. |
2. | «Права дитини у сучасному світі», вікторина | 5- кл. | Грудень | Лобойко Т.П. |
3. | «Гімн, герб, прапор - символи нашої держави» , урок громадянськості | 5- кл. | Лютий | Лобойко Т.П. |
4. | «Права та обов’язки», інформаційна година | 8-9 кл. | Квітень | Лобойко Т.П. |
5. | «Правовий навігатор » перегляд літератури | 9-11 кл. | Травень | Лобойко Т.П. |
3.2. Патріотичне виховання. Краєзнавство. Народознавство.
Мета: виховання національної свідомості, патріотизму.
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | « Невичерпні джерела народної мудрості», книжкова виставка | 5-11 кл. | Вересень | Лобойко Т.П. |
2. | «Місцями бойової слави, урок мужності» | 10-11 кл | Жовтень | Лобойко Т.П. |
3. | «Вахта пам’яті», літературна година | 7-8 кл. | Травень | Лобойко Т.П. |
4. | «У граніті, в бронзі, у серцях», заочна мандрівка по пам'ятним місцям бойової слави | 5-6 кл. | Травень | Лобойко Т.П. |
5. | «Салют, Перемого!», конкурс читців | 3-5 кл. | Травень | Лобойко Т.П. |
6. | «Мій рідний краю, Козача Лопань - найкраще місце на Землі!”, заочна мандрівка | 6-7 кл. | Червень | Лобойко Т.П. |
7. | «Письменники Козачолопанської землі», літературна година | 8 кл. | Грудень | Лобойко Т.П. |
8. | «Державні та народні символи України», бесіда | 3-6 кл. | Січень | Лобойко Т.П. |
9. | Продовжити роботу по написанню "Історії Козачої Лопані" | 7-11 кл. | Постійно | Лобойко Т.П. |
3.3.Екологічне виховання.
Мета: виховання в учнів почуття відповідальності за стан природи, її неповторність
№ | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | «Збережемо землю нашу», тематична викладка | 5-11 кл. | Вересень | Лобойко Т.П. |
2. | «Цікава природа», година запитань та відповідей | 6-7 кл. | Лютий | Лобойко Т.П. |
3. | «Цей чудовий світ тварин», година цікавих повідомлень | 5-6 кл. | Жовтень | Лобойко Т.П. |
4. | «Наш край в екологічній безпеці», створення презентації про рідне селище | 9-11 кл. | Грудень | Лобойко Т.П. |
5. | «Екологічний експрес», подорож по книжковим полицям. | 7-9 кл. | Березень | Лобойко Т.П. |
6. | «Наші домашні друзі», пам'ятка для учнів | 2-4 кл. | Грудень | Лобойко Т.П. |
3.4. Профорієнтація
№ | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | «Обираєш професію – обираєш долю», книжкова вистава | 9-11 кл. | Жовтень | Лобойко Т.П. |
2. | «Професії наших батьків», бесіда | 2-3 кл. | Листопад | Лобойко Т.П. |
3. | «Шлях до професій», огляд літератури | 9-11 кл. | Січень | Лобойко Т.П. |
4. | «Обираємо професію», бесіда-діалог за круглим столом ” | 9-11 кл. | Лютий | Лобойко Т.П. |
5. | «Не нашкодь собі», тематична полиця | 5-11 кл. | Березень | Лобойко Т.П. |
6. | «Цікавинки звідусіль», хвилини цікавої інформації | 5-6 кл | Квітень | Лобойко Т.П. |
3.5. Здоровий спосіб життя
Мета: мотивація здорового способу життя; набуття знань і досвіду щодо власної безпеки і виховання відповідального ставлення до власного здоров'я.
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія. | Термін | Відповідаючі |
1. | «Наш товариш – світлофор», конкурс малюнків | 3-7 кл. | Вересень | Лобойко Т.П. |
2. | «Якщо хочеш бути здоровим – будь», створення проекту | 6 кл. | Жовтень | Лобойко Т.П. |
3. | «Хочеш жити – кидай курити», перегляд літератури | 7-11 кл. | Грудень | Лобойко Т.П. |
4. | Зумій сказати «Ні», конкурс малюнків | 5-11 кл. | Лютий | Лобойко Т.П. |
5. | «Я обираю здоров'я», огляд літератури, створення презентацій | 7-9 кл. | Квітень | Лобойко Т.П. |
3.6. Художньо-естетичне виховання
Мета: розвиток творчого потенціалу кожної людини. Забезпечення реалізації кожною особистістю її нахилів і здібностей.
№ | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | Літературні викладки до: - Міжнародного дня музики - Всеукраїнського дня бібліотек - Міжнародного дня театру - Дня української писемності та мови | 5-11 кл. | Серпень, вересень Вересень листопад | Лобойко Т.П. |
2. | «Ввічливість на кожний день», урок етики | 6-7 кл. | Грудень | Лобойко Т.П. |
3. | «Школа ввічливості» бесіда | 1-4 кл. | Жовтень | Лобойко |
4. | Створення електронної бази даних до інтегрованого курсу «Мистецтво» | 7-9 кл. | Січень | Лобойко Т.П. |
5.7. Популярізація літератури на допомогу навчально-виховному процесу.
Мета: допомагати учням засвоїти шкільну програму.
№ | Назва заходів та технологій | Категорія | Дата | Відповідаючі |
1. | Проводити ознайомчі бесіди з читачами при запису до бібліотеки. | 1-11 | Протягом року | Лобойко Т.П. |
2. | Спланувати роботу по популяризації літератури згідно з календарем знаменних та пам’ятних дат щомісячно. | 1-11 | вересень | Лобойко Т.П. |
3. | Відповідно до структури плану визначити тематичні цикли пропаганди літератури: «Україна – наша спільна Батьківщина» «Управління якістю освіти» «Педагогічна скарбниця» « Історія України у знаменних датах та цифрах». «Моя земля – земля моїх батьків» «Книжкова країна» | 8-11 вчителі 5-11 5-11 1-4 | Протягом року | Лобойко Т.П. |
4. Формування бібліотечного фонду
4.1. Комплектування. Організація фонду згідно з освітянським завданням.
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | Комплектування фонду бібліотеки літературою з актуальних питань сьогодення, освітянських та методичних потреб школи | Протягом року | Лобойко Т.П. | |
2. | Оформити підписку на періодичні видання на 2017 рік | Листопад | Лобойко Т.П. | |
3. | Продовжити благодійну акцію: «Подаруй книгу у бібліотеку», «Прочитав сам – дай почитати другу» « Мої улюблені журнали та газети у шкільну бібліотеку»! | 2-11 кл | 30.09.19 Протягом року | Лобойко Т.П. Класні керівники |
4. | Упорядкувати розстановку фонду для учнів-читачів для тих, кому 8-10 років : "Казкова країна», «Нові освітянські завдання» | 3-4 кл. | Жовтень | Лобойко Т.П. |
5. | Вилучити з галузевої літератури застарілі видання | Квітень | Лобойко Т.П. | |
6. | Скласти акти на списання застарілої літератури. | Травень | Лобойко Т.П. | |
7. | Оформити відкритий доступ до літератури тематичними стелажами та полицями згідно з освітянськими завданням бібліотеки | 1-11 | Вересень | Лобойко Т.П. |
4.2. Збереження фонду підручників та художньої літератури
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | Спланувати заходи щодо збереження бібліотечного фонду літератури та підручників. | 1-11 | Вересень | Лобойко Т.П. |
2. | Не допускати випадків втрати літератури, своєчасно ліквідувати заборгованість учнів у бібліотеку | 1-11 | Постійно | Лобойко Т.П. |
3. | Проводити санобробку книжкового фонду | 1раз на місяць | Лобойко Т.П. | |
4. | Упорядкувати підручники на стелажах | 1-11 | Жовтень | Лобойко Т.П. |
5. | Продовжити ведення картотеки підручників | 1-11 | Протягом року | Лобойко Т.П. |
6. | Вибрати класних членів «поста бережливих» | 1-11 | Вересень | Кл. керівник |
7. | Проводити рейди-перевірки по класам щодо збереження підручників | 1-11 | 1 р. на чверть | Бібл. пости, актив біб |
8. | Проводити бесіди по класам і на батьківських зборах щодо збереження підручників. | 1-11 | Протягом року | Кл. керівн., Лобойко |
9. | Оформити експрес – інформацію про кращі підручники. | 1-11 | Грудень, травень | Зав. бібл. Актив бібл. |
10. | Вилучити з фонду застарілі підручники, непридатні до використання видання | 1-11 | Квітень | Лобойко Т.П. |
11. | «Новому навчальному року – нові підручники» інформаційна година | вчителі | Вересень | Лобойко Т.П. |
12. | «Як живеш, підручник?», цикл бесід по класам | 1-11 кл. | 1 р. на чверть | Лобойко Т.П. |
5. Робота з активом бібліотеки.
Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі | |
1. | Залучення активістів-учнів для допомоги в роботі бібліотеки: - санітарна обробка; - перевірка підручників; - штемпелювання книг; - розстановка літератури; - підготовка та проведення масових заходів; - ліквідація читацької заборгованості. | 5-11 кл. | Протягом року | Лобойко Т.П., актив бібліотеки |
8. Обслуговування керівників дитячого читання
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі | ||
1. | Виступи на батьківських зборах з питаннями збереження підручників. | Вересень, травень | Кл. керівн, Лобойко Т.П. | |||
2. | Підбір класним керівникам літератури з питань виховної роботи. | вчителі | Протягом року | Лобойко Т.П. | ||
3. | Поновлення картотеки для батьків по сімейному вихованню | батьки | Протягом року | Лобойко Т.П. | ||
4. | Надавати допомогу педагогам у виборі літератури для проведення заходів , батьківських зборів | вчителі | Протягом року | Лобойко Т.П. | ||
5. | День фахівця (до Дня вчителя), | вчителі | Жовтень | Лобойко Т.П. | ||
6. | Огляд «Новинки педагогічної преси» | вчитель | Вересень лютий | Лобойко Т.П. | ||
7. | Створити куточок для вчителів «Я йду на урок» | вчителі | Листопад | Лобойко Т.П. | ||
6. Самоосвітня діяльність бібліотекаря
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | Оформити підписку на журнал «Шкільний бібліотекар» | Листопад | Лобойко Т.П. | |
2. | Систематичне відвідування методичних семінарів шкільних бібліотекарів, методичних об'єднань і обмін досвідом роботи | По плану РМК | Лобойко Т.П. |
7. Співпраця та координація з бібліотеками регіону
№ з/п | Назва заходу та технологій | Категорія | Термін | Відповідаючі |
1. | Співпрацювати з шкільними бібліотеками району з питань забезпечення підручниками учнів . | Верес., травень | Лобойко Т.П. | |
2. | Взаємодія по обслуговуванню учнів бібліотекою селища | Постійно | Лобойко Т.П. |
8. Реклама бібліотеки
№ | Назва заходів та технологій | Категорія | Дата | Відповідаючи |
1 | Оформити інформаційний стенд «Бібліотечний вісник». | 1-11 | 08.09.19 | Лобойко Т.П. |
2. | Використовувати в роботі бібліотеки рекламні форми | Постій но | Лобойко Т.П. | |
3. | Провести рекламну акцію «Твоя шкільна бібліотека». | 1-11 | 29.09.19 | Лобойко Т.П. |
4. | Рекламувати нові надходження до бібліотеки, розкривати інформаційні ресурсі книжного фонду засобами наочної пропаганди. | Учні, батьки вчителі | Постій но | Лобойко Т.П. |